Μεταπηδήστε στο περιεχόμενο

Τέχνη και Λόγος: η συμμετοχή μας!

Οι σύμβουλοι Εκπαίδευσης της Διεύθυνσης Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης Ν. Ιωαννίνων, Δρ. Γιώργος Παλιάτσιος (Καλλιτεχνών) και Δρ. Μαρία Παπαευσταθίου (Φιλολόγων), σε συνεργασία με την Δρ. Μάρθα Παπαδοπούλου (Διευθύντρια Γ.Α.Κ. Ιστορικό Aρχείο-Μουσείο Ηπείρου), διοργανώνουν καλλιτεχνική-φιλολογική δράση για την προώθηση της σύνδεσης του πεδίου των Τεχνών και της Λογοτεχνίας. Με τη συμβολή των Καθηγητών καλλιτεχνικών και φιλολογικών μαθημάτων, οι μαθητές και οι μαθήτριες των Γυμνασίων και Λυκείων του Ν. Ιωαννίνων ενεργοποιήθηκαν να συμμετάσχουν δημιουργικά για τη σύνδεση αυτή.

Η συμμετοχή του 10ου Γυμνασίου Θ. Παπαγιάννης

  • ΥΠΕΥΘΥΝΟΙ ΔΡΑΣΗΣ : Παπαευσταθίου Ανδρομάχη (ΠΕ02 Φιλόλογος) Σέλλιος  Οδυσσέας (ΠΕ08 Εικαστικός)
  • Συμμετείχαν οι μαθήτριες της Β΄ τάξης του Γυμνασίου μας (2023-2024): Δρούγκα Μυρσίνη, Θεοδώρου Λίνα και Ζιώγα Μαρία.

Ι. Λογοτεχνική Αναφορά στα ζωγραφικά έργα: «Ερημωμένα χωριά» και «Ο μικρός πρίγκιπας και η αλεπού »

Κύρια πηγή έμπνευσής μου για το αποτέλεσμα που εκτίθεται στον ισόγειο χώρο , αποτέλεσε η ώσμωση δύο εντελώς αλλότροπων προσωρινών συνθηκών ζωής. Αφενός, η απόλυτη καταστροφή, το χάος και το σκοτάδι στις ψυχές των ανθρώπων , λόγω της βαρβαρότητας του πολέμου , από το ποίημα «Ερημωμένα χωριά» του Γιάννη Ρίτσου, αφετέρου δε, η ελπίδα του ημερώματος, της δημιουργίας δεσμών και φιλικών σχέσεων, από το απόσπασμα «Ο μικρός πρίγκιπας» του Αντουάν ντε Σαιντ Εξυπερύ. Πιο συγκεκριμένα, με απασχόλησε το πώς συνδέονται τα ανατριχιαστικά συναισθήματα των επίμονων στρατιωτών, με τα εδραιωμένα συναισθήματα βαθύτατης αγάπης και  ενδιαφέροντος των πρωταγωνιστών , ύστερα από την τέλεση του ημερώματος. Δύο ψυχικές καταστάσεις τόσο διαφορετικές , αλλά συνάμα και τόσος όμοιες. Οι ταλαιπωρίες και οι κακουχίες που βίωσαν οι γενναίοι στρατιώτες, με έκαναν να αναλογιστώ την πραγματική αξία της ζωής και να την αποτυπώσω στο έργο μου με θέμα τον «μικρό πρίγκιπα». Αυτή λοιπόν είναι η αγάπη, η οποία νοηματοδοτεί τις σχέσεις και χαρίζει έναν λόγο για ζωή στον άνθρωπο. Μέσω αυτής της ύπαρξης, πραγματώνεται η ευτυχία. Συνοψίζοντας, ο συνδυασμός της διακοπής της ζωής με την  ελπίδα δημιουργίας δεσμών, που αποτελεί προϋπόθεση αυτής ,συνέβαλαν στη δημιουργική σύνδεση και σύνθεση των δύο μου έργων.

Μυρσίνη Δρούγκα
Μαθήτρια Β τάξης του  10ου ΓΥΜΝΑΣΙΟΥ ΙΩΑΝΝΙΝΩΝ «ΘΕΟΔΩΡΟΣ ΠΑΠΑΓΙΑΝΝΗΣ»

ΙΙ. Λογοτεχνική Αναφορά στο ζωγραφικό έργο «Ερημωμένα χωριά»

Το συμβάν το οποίο ήταν κύρια πηγή έμπνευσής μου για αυτό το αποτέλεσμα, ήταν οι φριχτές μάχες κατά τον Β΄ Παγκόσμιο Πόλεμο. Διαβάζοντας το ποίημα του Γιάννη Ρίτσου «Ερημωμένα χωριά», έφερα στο νου μου την ηρωική αντίσταση του 1941κατά των δυνάμεων κατοχής. Ήταν χρόνια μίζερα και θλιβερά. Οι Έλληνες της εποχής εκείνης, δεν μπορούσαν να εκφραστούν ελεύθερα, να μιλήσουν, να ζήσουν την ζωή τους. Υπήρχαν πολλές αποτυχίες και χαμένες ελπίδες , χαμένες μάχες και άδικα χαμένες ψυχές. Αυτά τα δύσκολα χρόνια και οι  εικόνες  που ανέφερα παραπάνω, αποτυπώνονται στην τέχνη με χρώματα σκούρα και μονότονα, για να θυμίζουν τις συνθήκες ζωής υπό τέτοιες καταστάσεις. Αυτός είναι ο λόγος που έδωσα στο έργο μου σκούρα χρώματα. Η βομβαρδισμένη εκκλησία, οι πυρκαγιές, η σκισμένη σημαία και τα σβησμένα συνθήματα, δηλώνουν την απαισιοδοξία, καθώς και την τυραννία του εχθρού προς τον ηρωικά αντιστεκόμενο λαό. Με βάση όλα τα παραπάνω δημιούργησα αυτό το έργο.

Λίνα Θεοδώρου
Μαθήτρια Β τάξης  του 10ου ΓΥΜΝΑΣΙΟΥ ΙΩΑΝΝΙΝΩΝ «ΘΕΟΔΩΡΟΣ ΠΑΠΑΓΙΑΝΝΗΣ»

ΙΙΙ. Λογοτεχνική Αναφορά στο ζωγραφικό έργο «Ο μικρός πρίγκιπας και η αλεπού»

Κύρια πηγή έμπνευσής μου, αποτέλεσε η μοναδική φιλία που δημιουργήθηκε ανάμεσα στο μικρό πρίγκιπα και την αλεπού. Το πώς μπορεί ένας άνθρωπος  να αισθανθεί βαθύτατη αγάπη για οποιοδήποτε ον και να αναπτύξει φιλία μαζί του. Στα μάτια μας, φαίνεται ως ένα ασήμαντο ζώο, αλλά για τον μικρό πρίγκιπα μπορεί να είναι ολόκληρός του ο κόσμος. Έχει να κάνει με τα συναισθήματα που θα αναπτυχθούν και από τις δύο πλευρές, ύστερα από κάποιο χρονικό διάστημα και πολλές αναμνήσεις, είτε όμορφες είτε άσχημες. Ο πρωταγωνιστής , χωρίς να γνωρίζει την έννοια του ημερώματος κατάφερε να το τελέσει και να δημιουργήσει με την αλεπού έναν φιλικό δεσμό, που θα θυμάται για το υπόλοιπο της ζωής του και θα νοσταλγεί  τις στιγμές μαζί  της. ‘Όλα τα παραπάνω συνέβαλαν στη δημιουργία αυτού του μοναδικού έργου που συμβολίζει την αμείωτη αγάπη μεταξύ δύο προσώπων.

Μαρία Ζιώγα
Μαθήτρια Β τάξης  του 10ου ΓΥΜΝΑΣΙΟΥ ΙΩΑΝΝΙΝΩΝ «ΘΕΟΔΩΡΟΣ ΠΑΠΑΓΙΑΝΝΗΣ»

Το δελτίο τύπου της εκδήλωσης

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *